nykter1

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

tillbaka igen

Av jimmy andersson - 16 oktober 2010 09:21

god morgon mina vänner. Nu e jag tillbaka på bloggen igen , dock med ny adress.

Det är ju en bieffekt med dåligt minne p,g,a allt gräs man rökt eller bara slarv? i vilket fall som helst så glömde jag mitt gamla lösenord till förra bloggen därför har jag öppnat denna.


Jag är rätt så tom på info och inspiration till att skriva men det beror nog mest på att jag nyss varit "ute i kylan" som dom säger.

Japp så är det jag tog ett återfall för ungefär 2 veckor sedan och är nu tillbaka på på behandlingshemmet med allt vad det innebär, utegångs förbud i två veckor och en ångest som inte är av denna världen.


Efter att varit nykter i 1 år och käpat som en tjur för att få livet att funka på alla plan vaknade jag en dag för 2 veckor sedan bäng på piller och sprit och undrade vad fan som hände me när jag tittar tillbaka på tråden av händelser som ledde mig tillbaka till drogerna vet jag faktiskt inte vad det var som hände??


känns lite som att det är någon annan som levt mitt liv den sista månaden innan återfallet.

jag har jobbat lite grand med ett projekt på hemmet innan jag tog återfall som ska hjälpa till att förebygga återfall och nu när jag läser igenom det så är det inte så friskt av mig att isolera mig från omvärlden som jag gjorde den sista tiden innan det brast och gick åt helvete igen.


jag slutade träna umgicks i prinsip bara med min dotter vilket ioförsig inte är något fel men ni som hängt med sendan förra bloggen vet att det inte är varje dag jag träffar henne så givetvis blev det en massa ensam tid.


en annan varnings signal i mitt fall är förvirring och glömska och jag gjorde gerejer som att åka hemifrån bara för att komma hem på kvällen och se att jag glömde stänga av duschen på morgonen innan jag gick hemifrån, eller vakna på morgonen och se att spisen stått på sedan dagen innan.


jag inser givetvis att jag måste försöka hitta en annan väg för att kunna leva livet som en vanlig "svensson" eller vad vi ska kalla det men var e den vägen?


frågan är om det är lönt ?? käns som att jag inom en mkt snar framtid kommer att förlora all kontakt med min dotter eftersom hennes mamma hotar med att gå till rätten för att få egen vårdnad om min ängel.


jag har lovat mig själv att alldrig sätta min fot i en rättssal igen men i detta fallet gör jag ett undantag och det e en kamp jag laddar för för denna striden ska jag vinna och min advokat tror att det finns goda möjligheter, men jag är inte ute efter att ta hand om henne själv jag vill bara att det ska vara som det e så att både jag och hennes mamma kan jobba med oss själva på ett sunt sätt för att må bra och kunna ge vår dotter bästa möjliga liv.


Ha en bra dag så hörs vi ....... detta var bara morgonens tankar

 
 
Anna

Anna

16 oktober 2010 11:34

Du har bra självinsikt och återfall brukar man få, men det är värt att kämpa på,jag tror du har helt rätt i att isolering kan vara bidragande

http://narkomania.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jimmy andersson - 18 oktober 2010 20:19

Det pågår vilda debatter angående substitut för vissa droger och det som ligger i het luften för tillfället är väl frågan om metadon, subutex och subuxone som skall vara ett hjälp medel mot opiat beroende ( heroin,morfin och diverse läkemedel av synt...

Av jimmy andersson - 17 oktober 2010 11:15

Någon sa att det var där men jag kunde inte se det , ändå fick det mig att känna på ett annorlunda vis. det fanns och växte utan att jag kunde ta på det men ändå gjorde det mig lycklig. förväntningarna och glädjen byggdes upp under den långa vänt...

Av jimmy andersson - 16 oktober 2010 12:17

fick ett medelande från mamman till min dotter och hon var inte glad för att jag hade skrivit att hon ville gå till rätten men men jag läste fel i smset jag fick ber om uräkt för det!!!!!!   hur som helst är det väl så att jag svikit mig själv ...

Av jimmy andersson - 16 oktober 2010 09:48

Senaste inläggen Svar på "vård och straff" Dela - Kommentarer (2 st) Av jimmy andersson - Tisdag 17 aug 20:10 Jag har inget att klaga på när det gäller hur vård möjliheterna för missbruk ser ut i vårt samhälle defenitivt inte...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards